התיכון הווירטואלי - פיזיקה

פיזיקה

התיכון הווירטואלי של משרד החינוך מופעל על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית. הוא נוסד בשנת 2012 תוך שיתוף פעולה של משרד החינוך, קרן טראמפ ומט"ח. הלימודים בתיכון הווירטואלי מתקיימים ברשת האינטרנט ומאפשרים למנהלי תיכונים לתת מענה איכותי לכל התלמידים שרוצים ויכולים ללמוד את אחד מהמקצועות המוצעים בהיקף מורחב לבגרות.

באמצעותנו תלמידים יכולים להשתלב בכיתת לימוד במקצוע הנבחר בה לומדים יחדיו תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ. הלימודים הווירטואליים מאפשרים לבתי הספר להגמיש את מסגרות הלמידה ולהציע לתלמידים ללמוד במסגרת קורסים וירטואליים כחלק מהלימודים הפורמליים. אחת המטרות המוצהרות של התיכון הווירטואלי היא חיזוק מיומנויות "המאה ה-21", ואכן בוגרי התיכון מדווחים שפיתחו מיומנויות למידה ברשת.

התלמידים משובצים לכיתות ווירטואליות בהן מלמדים טובי המורים בארץ. שיעורים מקוונים חיים מתקיימים במהלך יום הלימודים (בתיאום מול בית הספר), ושיעורי עזר בקבוצות קטנות (חונכות ווירטואלית) מתקיימים אחר הצהריים. ההשתתפות בשיעורים נעשית דרך המחשב באמצעות מערכת אינטראקטיבית ללימוד מרחוק . לתלמידים ישנה גישה להקלטות של השיעורים ולמשאבי לימוד רבים ומגוונים.

מסלול הלימודים הוא תלת שנתי (בתנאים מסוימים ניתן להצטרף בי"א). התיכון הווירטואלי אחראי להוראה, לשיעורי עזר, ולהגשה לבגרות. במהלך הלימודים מתקיימת התייעצות רצופה והעברת מידע שוטפת על מצבו של כל תלמיד עם בתי הספר באמצעות דו"חות חודשיים, וישנו ורכז הממונה מטעמנו על הקשר עם בתי הספר.

מועמדים מתאימים לתוכנית הם תלמידים עם פוטנציאל גבוה אשר מזוהים על ידי בית הספר כבוגרים ובעלי משמעת עצמית.

מיתרים מתגבר את תלמידי פיזיקה- בשעתיים שבועיות נוספות ע"י מורה לפיזיקה מנוסה בהגשה לבגרות.

הפיזיקה היא מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה, ומכאן שהיא המפתח להבנת העולם בו אנחנו חיים. במהלך לימודי הפיזיקה בתיכון , נחשפים התלמידים לנושאים רבים , בתחומים שונים בפיזיקה : אופטיקה ,מכניקה ,חשמל ומגנטיות , פיזיקה מודרנית ועוד . מלבד העובדה שלימודי הפיזיקה מאפשרים לנו להבין את העולם שסביבנו , הלימודים מאפשרים פיתוח כישורי חשיבה והתמודדות עם אתגרים בפתרון בעיות ומערכות ברמות מורכבות שונות .  

לימודי הפיזיקה מיועדים לתלמידים ריאליים, מצטיינים, אשר הוכיחו יכולת לימודית ושקדנות בחטיבת הביניים.

דרישות המגמה:

רצינות התמדה ואחריות

4-5  יחידות לימוד במתמטיקה

מבחן מעבר בכיתה ט- קבלה לתיכון הווירטואלי