אקדמיה בתיכון

אקדמיה בתיכון

תכנית "אקדמיה בתיכון" מאפשרת לתלמידי תיכון מצטיינים וחדורי מוטיבציה להתחיל בלימודים אקדמיים כבר בתקופת התיכון, בד בבד עם לימודיהם בבית הספר. המתקבלים לתכנית יכולים ללמוד במגוון תכניות הלימוד המוצעות במסגרת האוניברסיטה הפתוחה. 

התכנית היא פרי שיתוף פעולה של משרד החינוך, המועצה להשכלה גבוהה, המועצה הלאומית לכלכלה והמוסדות האקדמיים.

התלמידים בתכנית צוברים נקודות זכות אקדמיות לתואר, ובמקצועות מסוימים גם יכולים להמיר לימודים בתיכון ובחינות בגרות בקורסים אקדמיים. הציון בקורסים אלה ייחשב כציון הבגרות (במסגרת זו הם מקבלים תוספת נקודות בונוס לציון הבגרות) .

בתיכון מיתרים פועלת תכנית זו, מלווה על ידי רכז ייעודי מבית הספר, הדואג להפעלת התכנית וקשר שוטף עם האוניברסיטה, ההורים ותמיכה בתלמידים. התכנית מיועדת לתלמידי תיכון בעלי הישגים ומוטיבציה גבוהים, המסוגלים להתמודד באופן עצמאי עם חומר לימוד אקדמי. 

תכנית "אקדמיה בתיכון" באוניברסיטה הפתוחה זכתה לשבחים רבים ממנהלים, ממורים ומתלמידים, שהדגישו את ההזדמנות הייחודית שניתנה להם – חשיפה לתוכן לימודי ברמה גבוהה, פיתוח יכולת לימוד עצמאית והתמודדות עם אתגרים חדשים. התלמידים העריכו גם את העובדה שהלימודים מאפשרים לשמור על מסגרת בית-ספרית וחברתית במקביל להתקדמות אקדמית.